Trwa akcja "Nie łykaj jak Pelikan", która ma na celu wzrost świadomości konsumentów w zakresie umów, które podpisują.
Zaciąganie kredytów i pożyczek stało się powszechne. Pomimo wielu regulacji prawnych, nadal brakuje nam jednak wystarczającej wiedzy w kwestiach umów, które podpisujemy.
- Chcemy uświadomić nam konsekwencje wyboru niewłaściwych produktów finansowych oraz zachęcić do czytania umów, które podpisujemy - wyjaśnia Andrzej Najda, współwłaściciel i dyrektor zarządzający Hossa Finance, firmy organizującej akcję.
Wszyscy jesteśmy konsumentami i wielu z nas zdecydowało się już na niejeden kredyt czy pożyczkę. Wielu z nas zdarzyło się również zaciągnąć zobowiązanie finansowe na niekorzystnych warunkach oferowanych przez firmy parafinansowe oraz banki.
Głównym celem akcji jest ochrona interesów kredytobiorców, inicjowanie dialogu oraz wspieranie właściwych postaw konsumenckich. Skąd pelikan jako symbol akcji?
- Pelikan, który jest symbolem odnoszącym się do naszej rzeczywistości, podpowie zainteresowanym, jak odpowiedzialnie wybierać produkty finansowe i unikać typowych błędów przy zaciąganiu zobowiązań pieniężnych - mówi Andrzej Najda.
Na potrzeby akcji powstał serwis www.nielykajjakpelikan.pl, z którego konsumenci mogą dowiedzieć się, o co pytać doradców zaciągając kredyt lub innego rodzaju zobowiązanie finansowe. Na stronie można również przejrzeć wzory umów i ich głównych paragrafów, na które należy szczególnie uważać. Otwarte zostało pogotowie pelikana, poprzez które istnieje możliwość dopytania o szczegóły swojej umowy. Uczestnicy akcji "Nie łykaj jak pelikan" za pośrednictwem serwisu przestrzegać mogą też innych przed "naciągactwem" i ukrytymi zapisami w dokumentach.
więcej: http://www.gs24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110621/REGION/989944547
http://www.nielykajjakpelikan.pl/
Co myślicie o takiej akcji?