Podpisując umowę na 12 czy 24 miesiące (czy na jakikolwiek inny czas) mamy w niej zaznaczone, że po upływie tego terminu umowa ulega automatycznemu przedłużeniu na czas nieokreślony, zazwyczaj z trzymiesięcznym terminem wypowiedzenia. Nigdy jednak nie spotkałem się z jakimiś problemami ze strony operatorów (np. Polsat, N-tv, Telekomunikacja), gdy chciałem zrezygnować z usługi. Wysyłałem na miesiąc przed końcem umowy (regulamin zazwyczaj dokładnie określa procedurę rezygnacji) pismo, że nie jestem zainteresowany przedłużeniem naszej umowy i wygasała ona zgodnie z terminem, bez żadnych problemów. Zdarzało się, że nie chciałem rezygnować z umowy i pozwalałem, aby zamieniła się ona na umowę na czas nieokreślony, ale nigdy nie spotkała mnie podwyżka opłat z tego tytułu (gdy zawiera się umowę na czas nieokreślony od razu, to rzeczywiście opłaty są wyższe).
Jeśli o to chodzi, to nie mam żadnych zastrzeżeń do wspomnianych firm - mało tego, zazwyczaj po przesłaniu im pisma, że nie jestem zainteresowany przedłużeniem umowy, odzywali się do mnie z propozycją indywidualnych opłat za świadczenie usług - i były to zazwyczaj nader korzystne propozycje.
W przypadku zmiany regulaminów przez dostawcę usług internetowych również nie miałem problemu z wypowiedzeniem umowy.